Hemelvaartweekend 2012 FTW - Algemeen - Forum

Please consider registering
guest

Log In Register

Register | Lost password?
Advanced Search:

— Forum Scope —

— Match —

— Forum Options —

Wildcard usage:
*  matches any number of characters    %  matches exactly one character

Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

Topic RSS
Hemelvaartweekend 2012 FTW
4 november 2011
20:06
Rene33
Member
Forum Posts: 50

Luitjes,

Wij zitten hier bier te drinken met de Hemelvaartcommissie en zijn op het geni(ti)ale idee gekomen om aankomend Hemelvaartweekend naar de Warzone te vertrekken: Normandië.

Het leek ons goed om dit idee vroeg in de groep te gooien zodat jullie hier op kunnen schieten. Dus: Goed idee?
Als het je tof lijkt om mee te gaan, laat dit dan alvast weten. Niets is dan nog definitief, maar wij hopen zo een beeld te kunnen krijgen van het aantal Dondors die meegaan.

Heeft iemand nog suggesties of ideeen laat dit dan binnen een maand weten!

De lijnen staan nu open!

Groeten de Hemelvaartcommissie

4 november 2011
20:11
Rene33
Member

Kick!

5 november 2011
00:16
Woutje
Erop, eronder of erachter. Maar vooral erin
Gewoon viesDondorlid
Forum Posts: 450

Slecht asfalt en gendarme… ik rij goeddoemme geen Harley!
geen goed idee dus.
Ik zeg Schwarzwald

Een beetje vies is niet smerig
5 november 2011
04:00
Rene33
Member

Woutje said:

Slecht asfalt en gendarme… ik rij goeddoemme geen Harley!
geen goed idee dus.
Ik zeg Schwarzwald

he bah

5 november 2011
10:09
Ezrara
Nimwegen
Dondorlid
Forum Posts: 327

Spreekt er iemand heel goed Frans?
Want helaas zijn Fransen berucht om het niet kunnen/willen spreken van Engels (ons redmiddel in het buitenland).

You meet the weirdest people on a Honda!
5 november 2011
10:28
Mr. Dab
Dondorlid
Forum Posts: 92

Pas de problème.

Remember kids- it's only illegal if you get caught
5 november 2011
10:59
Rene33
Member

Ezrara said:

Want helaas zijn Fransen berucht om het niet kunnen/willen spreken van Engels (ons redmiddel in het buitenland).

Begrijp niet zo goed waarom dit zo'n belangrijk punt is!?
Verder komen er in die regio kennelijk erg veel Engelsen en Amerikanen (d-day enzo) waardoor met Engels ook goed te redden valt.

En hands en voets spreken we toch allemaal?

5 november 2011
11:33
Ezrara
Nimwegen
Dondorlid
Forum Posts: 327

Rene33 said:

Ezrara said:

Begrijp niet zo goed waarom dit zo'n belangrijk punt is!?
Verder komen er in die regio kennelijk erg veel Engelsen en Amerikanen (d-day enzo) waardoor met Engels ook goed te redden valt.

En hands en voets spreken we toch allemaal?

Belangrijk punt? Dat heb ik niet gezegd … het is een vraag.

You meet the weirdest people on a Honda!
5 november 2011
14:51
Vinny
SecretarisDondorlid
Forum Posts: 191

Frankrijk, interessant. ben er nog nooit geweest (met de motor dan) en spreek geen Frans, maar weer es wat anders dan Duitsland http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/forum-smileys/sf-laugh.gif

Ben benieuwd

Gewoon Gaan! Pak je spullen, zet het op je motor en ga!
5 november 2011
16:12
Fransje
NIjmegen
Member
Forum Posts: 210
10

Met dat Frans moet wel lukken lijkt me. Als Lijn mee gaat komt het helemaal goed.
Verder locatie maakt mij niet uit, als de wegen maar lekker zijn.

5 november 2011
17:30
getseriousnow
Omniverseel
Forum Posts: 557

Ik heb in Normandie getourd, en het is gewoon geen topidee. Geen bergen (heuvels een beetje), weinig bochten (je moet ze echt zoeken).Daarnaast als je in de buurt van de zee komt krijg je allemaal 'pekel' aan je fiets. O.a. vooral heel slecht voor de ketting. Het enige wat er leuk is is goedkope rode wijn die tevens lekker is en Frans lullen.
Ik ben ook voor Schwarzwald. Prachtige omgeving, veel bos en bergen, superasfalt en prachtige bochten. Qua accomodatie is Duitsland ook veel makkelijker een huisje te vinden, die Fransozen zijn meer van kamperen of van die louche stacaravans waar ze dan het hele jaar in wonen. Ik hoop dat ik de commissie van Normandie heb afgekregen! I want to see mountains, Gandalf, Mountains!

Live to win, dare to fail
5 november 2011
17:58
Rene33
Member
12

Volgens mij is het tijd voor een crisisberaad, lol

6 november 2011
14:39
getseriousnow
Omniverseel
13

Ik zit de fora een beetje af te struinen naar routes in Normandie. Hetgeen elke keer naar voren komt is hoe ontzettend vet al die WOII bunkers zijn, en dat de omgeving zo mooi is. Als de cie een wat cultereler weekend wil neerzetten dan is het blijkbaar een goede plek. Ik heb het al gezien, het is zeker 'leuk om te zien'. Maarja, ik geloof dat het ging om motorrijden … Normandie, lange uitgestrekte wegen door maisvelden, met langzame voorzichtige bochten veel Franse dorpjes waar je in een zucht doorheen bent… mooi… ja… uitdagend? nee

7 november 2011
15:23
Simon
Platolaan, Nijmegen
Dondorlid
Forum Posts: 491
14

getseriousnow said:

Ik zit de fora een beetje af te struinen naar routes in Normandie. Hetgeen elke keer naar voren komt is hoe ontzettend vet al die WOII bunkers zijn, en dat de omgeving zo mooi is. Als de cie een wat cultereler weekend wil neerzetten dan is het blijkbaar een goede plek. Ik heb het al gezien, het is zeker 'leuk om te zien'. Maarja, ik geloof dat het ging om motorrijden … Normandie, lange uitgestrekte wegen door maisvelden, met langzame voorzichtige bochten veel Franse dorpjes waar je in een zucht doorheen bent… mooi… ja… uitdagend? nee

Ook al spreek ik niet uit ervaring, toch ga ik met Mayo mee, bovendien is het best een eind rijden lijkt me voordat je daar bent…

Kan dat ook getiewrapped worden?
7 november 2011
15:33
Bart
Nijmegen
Member
Forum Posts: 91

Ik ben ook niet voor normandie. Het lijkt me een beter idee om naar het schwarzwald te gaan ook al is dat 700km enkel van ons vandaan. Wat ik ook vet zou vinden is als we tegen de zwitserse grens aan gaan zitten (bij kempten bijvoorbeeld, is misschien net iets verder dan schwarzwald).

Één ding is zeker: ik wil bergen!!!!

(over Frankrijk: Rechtdoor door maïsvelden is saai!!!!)
Trouwens…..al eens gekeken naar de Vogezen?

8 november 2011
00:27
Grubeater
Nijmegen
Prospect/fotoslaaf
Forum Posts: 176
16

Choucroute en geen Sauerkraut. laugh

Bagage met aspiraties.
8 november 2011
09:50
Ribbit
Dondorlid
Forum Posts: 456
17

De Vogezen zijn echt fantastisch! Veel meer bergen (echte bergen!) en super stuurwegen! Maar er zijn veel minder (tussen-)wegen dan bijvoorbeeld in Schwarzwald. Het is daar meer een vette weg van noord naar zuid. Heel mooi, maar je zou dan wel even goed moeten kijken of er voor een paar dagen routes kunnen worden gemaakt.

Kawasaki ZX-9R... Totalled - Honda VTR1000 SP-1
10 november 2011
20:40
Bart
Nijmegen
Member
Forum Posts: 91

http://dl.dropbox.com/u/12209685/Wurstkoffer.jpg

Handig voor het weekend!

13 november 2011
00:29
getseriousnow
Omniverseel
19

like, +

14 november 2011
13:39
ZiegoM
Planet Earth mostly
Dondorlid
Forum Posts: 369

Geen concessies op het gebied van de kwaliteit van de wegen aub http://www.dondor.nl/wordpress/wp-content/forum-smileys/sf-smile.gif
Volgens mij kom je dan automatisch terecht in Duitsland (excl het kutte Sauerland) en Luxembourg.

Verder maakt het me niet uit, maar het hemelvaart weekend is altijd een leuke gelegenheid om wat verder van huis te gaan. Aan de andere kant kan je wanneer je de heen en terugreis beperkt houdt wel een weekend organiseren waarin vrijwel alleen maar leuke stuurweggetjes zitten (en vrijwel geen snelweg).

The Dude Abides
Forum Timezone: Europe/Amsterdam

Most Users Ever Online: 21

Currently Online:
5 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Simon: 491

Ribbit: 456

Ezrara: 327

Lorre: 217

Fransje: 210

Matthijs: 185

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 46

Moderators: 8

Admins: 3

Forum Stats:

Groups: 1

Forums: 1

Topics: 226

Newest Members: jslebe, Maaike, toob, maximus2579, Lizzy, Laura met de Marauder

Moderators: ZiegoM (369), Magdalena (159), w@mmes (60), Mark (909), Woutje (450), Vinny (191), Ruttie (138), Paulus (25)

Administrators: Hielke_admin (9), Hielke (545), getseriousnow (557)