Hemelvaartweekend 2012 FTW - Algemeen - Forum
Topic RSS
Luitjes,
Wij zitten hier bier te drinken met de Hemelvaartcommissie en zijn op het geni(ti)ale idee gekomen om aankomend Hemelvaartweekend naar de Warzone te vertrekken: Normandië.
Het leek ons goed om dit idee vroeg in de groep te gooien zodat jullie hier op kunnen schieten. Dus: Goed idee?
Als het je tof lijkt om mee te gaan, laat dit dan alvast weten. Niets is dan nog definitief, maar wij hopen zo een beeld te kunnen krijgen van het aantal Dondors die meegaan.
Heeft iemand nog suggesties of ideeen laat dit dan binnen een maand weten!
De lijnen staan nu open!
Groeten de Hemelvaartcommissie
00:16
2 mei 2009
Offline10:09
22 augustus 2009
OfflineEzrara said:
Spreekt er iemand heel goed Frans?
Want helaas zijn Fransen berucht om het niet kunnen/willen spreken van Engels (ons redmiddel in het buitenland).
Begrijp niet zo goed waarom dit zo'n belangrijk punt is!?
Verder komen er in die regio kennelijk erg veel Engelsen en Amerikanen (d-day enzo) waardoor met Engels ook goed te redden valt.
En hands en voets spreken we toch allemaal?
11:33
22 augustus 2009
OfflineRene33 said:
Ezrara said:
Spreekt er iemand heel goed Frans?
Want helaas zijn Fransen berucht om het niet kunnen/willen spreken van Engels (ons redmiddel in het buitenland).Begrijp niet zo goed waarom dit zo'n belangrijk punt is!?
Verder komen er in die regio kennelijk erg veel Engelsen en Amerikanen (d-day enzo) waardoor met Engels ook goed te redden valt.En hands en voets spreken we toch allemaal?
Belangrijk punt? Dat heb ik niet gezegd … het is een vraag.
14:51
2 december 2009
Offline17:30
28 maart 2009
OfflineIk heb in Normandie getourd, en het is gewoon geen topidee. Geen bergen (heuvels een beetje), weinig bochten (je moet ze echt zoeken).Daarnaast als je in de buurt van de zee komt krijg je allemaal 'pekel' aan je fiets. O.a. vooral heel slecht voor de ketting. Het enige wat er leuk is is goedkope rode wijn die tevens lekker is en Frans lullen.
Ik ben ook voor Schwarzwald. Prachtige omgeving, veel bos en bergen, superasfalt en prachtige bochten. Qua accomodatie is Duitsland ook veel makkelijker een huisje te vinden, die Fransozen zijn meer van kamperen of van die louche stacaravans waar ze dan het hele jaar in wonen. Ik hoop dat ik de commissie van Normandie heb afgekregen! I want to see mountains, Gandalf, Mountains!
14:39
28 maart 2009
OfflineIk zit de fora een beetje af te struinen naar routes in Normandie. Hetgeen elke keer naar voren komt is hoe ontzettend vet al die WOII bunkers zijn, en dat de omgeving zo mooi is. Als de cie een wat cultereler weekend wil neerzetten dan is het blijkbaar een goede plek. Ik heb het al gezien, het is zeker 'leuk om te zien'. Maarja, ik geloof dat het ging om motorrijden … Normandie, lange uitgestrekte wegen door maisvelden, met langzame voorzichtige bochten veel Franse dorpjes waar je in een zucht doorheen bent… mooi… ja… uitdagend? nee
15:23
19 november 2009
Offlinegetseriousnow said:
Ik zit de fora een beetje af te struinen naar routes in Normandie. Hetgeen elke keer naar voren komt is hoe ontzettend vet al die WOII bunkers zijn, en dat de omgeving zo mooi is. Als de cie een wat cultereler weekend wil neerzetten dan is het blijkbaar een goede plek. Ik heb het al gezien, het is zeker 'leuk om te zien'. Maarja, ik geloof dat het ging om motorrijden … Normandie, lange uitgestrekte wegen door maisvelden, met langzame voorzichtige bochten veel Franse dorpjes waar je in een zucht doorheen bent… mooi… ja… uitdagend? nee
Ook al spreek ik niet uit ervaring, toch ga ik met Mayo mee, bovendien is het best een eind rijden lijkt me voordat je daar bent…
Ik ben ook niet voor normandie. Het lijkt me een beter idee om naar het schwarzwald te gaan ook al is dat 700km enkel van ons vandaan. Wat ik ook vet zou vinden is als we tegen de zwitserse grens aan gaan zitten (bij kempten bijvoorbeeld, is misschien net iets verder dan schwarzwald).
Één ding is zeker: ik wil bergen!!!!
(over Frankrijk: Rechtdoor door maïsvelden is saai!!!!)
Trouwens…..al eens gekeken naar de Vogezen?
00:27
19 juni 2009
Offline09:50
9 april 2009
OfflineDe Vogezen zijn echt fantastisch! Veel meer bergen (echte bergen!) en super stuurwegen! Maar er zijn veel minder (tussen-)wegen dan bijvoorbeeld in Schwarzwald. Het is daar meer een vette weg van noord naar zuid. Heel mooi, maar je zou dan wel even goed moeten kijken of er voor een paar dagen routes kunnen worden gemaakt.
00:29
28 maart 2009
Offline13:39
28 maart 2009
OfflineGeen concessies op het gebied van de kwaliteit van de wegen aub 
Volgens mij kom je dan automatisch terecht in Duitsland (excl het kutte Sauerland) en Luxembourg.
Verder maakt het me niet uit, maar het hemelvaart weekend is altijd een leuke gelegenheid om wat verder van huis te gaan. Aan de andere kant kan je wanneer je de heen en terugreis beperkt houdt wel een weekend organiseren waarin vrijwel alleen maar leuke stuurweggetjes zitten (en vrijwel geen snelweg).
Most Users Ever Online: 21
Currently Online:
5 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Simon: 491
Ribbit: 456
Ezrara: 327
Lorre: 217
Fransje: 210
Matthijs: 185
Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 46
Moderators: 8
Admins: 3
Forum Stats:
Groups: 1
Forums: 1
Topics: 226
Newest Members: jslebe, Maaike, toob, maximus2579, Lizzy, Laura met de Marauder
Moderators: ZiegoM (369), Magdalena (159), w@mmes (60), Mark (909), Woutje (450), Vinny (191), Ruttie (138), Paulus (25)
Administrators: Hielke_admin (9), Hielke (545), getseriousnow (557)
Log In
Register
Home